Od czego zacząć?
Najbardziej istotnym elementem Twojej strony internetowej, który jest również najważniejszym aspektem każdego
udanego podejścia SEO, jest fundament; dlatego tak ważne jest utrzymywanie witryny w stanie aktualnym
i
zoptymalizowanym pod kątem kryteriów wyszukiwania Google. Podczas audytu specjalista SEO przygląda
się wielu
elementom na Twojej stronie, aby upewnić się, że spełniają one standardy Google. Obejmuje to:
- kod,
- treści umieszczone na stronie,
- grafiki zawarte na stronie,
- ogólny stan witryny.
Optymalizacja SEO, w istocie, jest zastosowaniem wniosków z audytu na stronie internetowej w celu uzyskania
lepszej pozycji w rankingu.
Co zawiera optymalizacja SEO?
- optymalizacja struktury kodu strony,
- poprawa szybkość ładowania się witryny,
- stworzenie mobilnej wersji strony,
- konfiguracja czytelnej struktury strony,
- nasycenie treści słowami kluczowymi,
- stworzenie profilu linków prowadzących do strony,
- dodanie atrybutów ALT do obrazków,
- zadbanie o przyjazny UX.
Słowa kluczowe dobierz na podstawie danych Google.
Zastanów się, czego Twoi klienci szukają w Google i zidentyfikuj terminy, które byłyby odpowiednie dla Twojej
strony. Zastanów się, czego mogą potrzebować Twoi potencjalni klienci i jak możesz wykorzystać te informacje
do stworzenia unikalnych tekstów.
Google Moja Firma i frazy lokalne, jako kluczowe elementy pozycjonowania lokalnego.
Wizytówka Google My Business ma kluczowe znaczenie dla lokalnego SEO i każdej innej formy marketingu
internetowego. Lokalne SEO wymaga, aby słowa kluczowe były istotne dla konkretnej lokalizacji geograficznej,
ale firmy nie pojawią się w Mapach Google, jeśli nie mają konta Google My Business. Ważne informacje, takie
jak:
- Numer telefonu,
- adres,
- godziny otwarcia,
- opinie klientów,
- a nawet menu, jeśli prowadzisz lokal gastronomiczny.
Pierwsza strona wyników wyszukiwania (naturalne wyniki wyszukiwania Google) jest często pełna konkurentów
(innych firm walczących o znaczącą pozycję w Twoim regionie). Istnieje kilka alternatywnych rozwiązań, które
warto rozważyć:
- Umieszczanie linków w artykułach na stronach lokalnych gazet.
- Wykonywanie wizytówek NAP.