Zadzwoń do nas: +48 791 293 287 w godzinach 9:00-16:00
W pakiecie zawsze taniej!
Nowoczesny, elastyczny, prosty w obsłudze – tak promuje się Shoper, oprogramowanie e-commerce oferujące łatwe stworzenie sklepu internetowego dla wielorakich branż.
PrestaShop to platforma e-commerce o otwartym kodzie źródłowym. Oprogramowanie jest publikowane na licencji Open Software License (OSL). Jest napisany w języku programowania PHP z obsługą systemu zarządzania bazą danych MySQL. Ma zależność programową od frameworka Symfony PHP i jest to jedna z najpopularniejszych platform e-commerce o otwartym kodzie źródłowym. PrestaShop daje również możliwość utworzenia zwykłej strony internetowej, ale platforma zawiera głównie funkcje przydatne w prowadzeniu sklepu internetowego.
PrestaShop jest obecnie używany przez 300 000 sklepów na całym świecie i jest dostępny w 60 różnych językach. Ta platforma skierowana jest głównie do właścicieli średnich i dużych sklepów internetowych. By zacząć używać go do swoich celów, należy najpierw wykupić hosting i zainstalować system na serwerze. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, znajdziesz pomoc na forum PrestaShop albo możesz się skontaktować z naszym Doradcą Klienta
Ścieżka sklepu internetowego ku najlepszym pozycjom w wyszukiwarce jest zawiła i pełna dziur. Szczególnie w branży z dużą konkurencją, która aktywnie działa w tej dziedzinie. Pozycjonowanie nie jest jednorazowym działaniem, tylko procesem, który należy systematycznie przeprowadzać, aby cieszyć się efektami w postaci organicznego ruchu na stronie na wysokim poziomie. Platforma PrestaShop jest bardzo dobrze przystosowana do pozycjonowania, ale warto zabrać się do tego na serio i samemu wykonać działania, które usprawnią cały proces.
Warto zastosować przynajmniej część działań koniecznych do osiągnięcia dobrej skuteczności w pozycjonowaniu, takich jak:
Na początku wypadałoby wspomnieć o tak zwanych przyjaznych URL. Praktycznie chodzi o doprowadzenie do tego, aby adresy URL były przystępne i łatwe w odbiorze. Funkcja przyjaznych adresów URL powinna być domyślnie włączona, ale warto to sprawdzić w sekcji „Konfiguruj>Preferencje>Ruch>SEO & URL”
Przyjazne adresy URL można i warto ustawiać w kontekście każdej z podstron w obrębie witryny, czyli:
Przyjazne adresy URL to podstawa, którą należy się zainteresować w pierwszej kolejności.
Następnie warto wspomnieć o znacznikach meta title i meta description, które przez wiele osób są uważane za najważniejsze parametry w wyszukiwarce Google. To one reprezentują sklep w wynikach wyszukiwania. Należy zwrócić uwagę, aby były wykonane zgodnie z aktualną podstroną i zawierały odpowiednio dobrane słowa kluczowe.
Domyślnie PrestaShop pobiera tytuły z nazw produktów i kategorii, jednak platforma pozwala użytkownikowi na samodzielne modyfikacje w wymienionych niżej sekcjach:
Znacznik meta description, czyli parametr mający największe znaczenie w przypadku współczynnika CTR (klikalność w wynik wyszukiwania pozycjonującego się sklepu). Modyfikuje się go z tych samych sekcji, natomiast zawsze powinno się ustawić swój własny i unikalny opis, który zachęci potencjalnego klienta do wejścia na witrynę. Nie zaleca się pozostawiać tego miejsca pustego ani uzupełniać automatycznie.
Kolejnym punktem jest ustalenie struktury nagłówków. Google zwraca na nie szczególną uwagę, więc nie należy jej w żadnym stopniu ignorować. Zawsze warto mieć w pamięci, iż znacznik H1 jest przeznaczony do tytułu produktu i powinien występować wyłącznie w jednym miejscu. Wszystkie inne nagłówki powinny być względem niego podrzędne. Błyskotliwe umieszczenia słów kluczowych w nagłówkach to też sztuka, którą warto poznać.
Kończąc, wypadałoby wspomnieć o dwóch bardzo ważnych elementach, czyli certyfikacie SSL i treściach zawartych na stronie sklepu. Każdy sklep, który chce sprzedawać, musi być wiarygodny, inwestować w unikalne treści i dbać o bezpieczeństwo użytkowników.
Certyfikat SSL najpierw trzeba wykupić osobno i zwykle kupuje się go od firmy u której mamy hosting. Po zakupie i aktywacji SSL można posłużyć się opcjami PrestaShop do wdrożenia certyfikatu. Wystarczy wejść w sekcję „Konfiguracja > Preferencje > Ogólny”, a w niej znaleźć opcję włącz SSL i poprzez zaznaczenie dwóch pierwszych dostępnych opcji aktywować certyfikat. Dzięki wykonaniu tego działania Twój sklep będzie lepiej odbierany przez algorytm Google.
W powyższym artykule zostało przedstawionych tylko kilka podstawowych komponentów optymalizacji i bez żadnych wątpliwości ich przeprowadzenie doprowadzido osiągnięcia lepszych pozycji, ale trzeba zawsze mieć na uwadzę, iż powyżej zostały przedstawione podstawowe działania i tylko pełen audyt SEO przeprowadzony z uwzględnieniem branży klienta oraz odpowiednie przygotowanie sklepu internetowego przez specjalistów daje dobre fundamenty pod skuteczną kampanię pozycjonowania sklepu na PrestaShop, więc jeśli potrzebujesz pomocy na jakimkolwiek etapie tworzenia bądź prowadzenia sklepu, skontaktuj się z naszym Doradcą Klienta, który po przeprowadzeniu z Tobą rozmowy na temat Twojego serwisu i branży, zaproponuje adekwatne rozwiązanie.
Zwiększyłem rentowność biznesu średnio o 24%
Skontaktuj się ze mną, a opowiem Ci jak to zrobiłem.
Nie czekaj, tylko dołącz do ich grona już teraz
Zapewniamy skuteczność, której możesz zaufać – maksymalne wyniki osiągane dzięki naszym metodom!