SEO / Pozycjonowanie Sklepu PrestaShop – Optymalizacja Techniczna E-commerce

PrestaShop – z czym to się je

Nowoczesny, elastyczny, prosty w obsłudze – tak promuje się Shoper,
oprogramowanie e-commerce oferujące łatwe stworzenie sklepu
internetowego dla wielorakich branż.

Shoper – informacje o platformie

PrestaShop to platforma e-commerce o otwartym kodzie źródłowym.
Oprogramowanie jest publikowane na licencji Open Software License
(OSL). Jest napisany w języku programowania PHP z obsługą systemu
zarządzania bazą danych MySQL. Ma zależność programową od frameworka
Symfony PHP i jest to jedna z najpopularniejszych platform e-commerce
o otwartym kodzie źródłowym. PrestaShop daje również możliwość
utworzenia zwykłej strony internetowej, ale platforma zawiera głównie
funkcje przydatne w prowadzeniu sklepu internetowego.

PrestaShop jest obecnie używany przez 300 000 sklepów na całym świecie
i jest dostępny w 60 różnych językach. Ta platforma skierowana jest
głównie do właścicieli średnich i dużych sklepów internetowych. By
zacząć używać go do swoich celów, należy najpierw wykupić hosting i
zainstalować system na serwerze. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić,
znajdziesz pomoc na forum PrestaShop albo możesz się skontaktować z
naszym Doradcą Klienta

PrestaShop

Pozycjonowanie Sklepu PrestaShop 1

PrestaShop, a pozycjonowanie

Ścieżka sklepu internetowego ku najlepszym pozycjom w wyszukiwarce
jest zawiła i pełna dziur. Szczególnie w branży z dużą konkurencją,
która aktywnie działa w tej dziedzinie. Pozycjonowanie nie jest
jednorazowym działaniem, tylko procesem, który należy systematycznie
przeprowadzać, aby cieszyć się efektami w postaci organicznego ruchu
na stronie na wysokim poziomie. Platforma PrestaShop jest bardzo
dobrze przystosowana do pozycjonowania, ale warto zabrać się do tego
na serio i samemu wykonać działania, które usprawnią cały proces.

Warto zastosować przynajmniej część działań koniecznych do osiągnięcia
dobrej skuteczności w pozycjonowaniu, takich jak:

  • konfiguracja Metatagów,
  • Analiza działania sklepu, czyli analiza ruchu użytkowników w obrębie
    witryny oraz szybkości ładowania strony.
  • Optymalizacja sklepu, czyli wykonaniu audytu SEO i przeprowadzeniu
    wszystkich działań w celu wdrożenia usprawnień w kodzie
  • Zadbanie o jak najwyższą atrakcyjność serwisu – nie polega to tylko
    na osiągnięciu jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach, ale
    również o sposób prezentacji sklepu, czyli o tytuł, opis i wiele
    innych kosmetycznych szczegółów.
  • Marketing treści, czyli pisanie treści, które są ciekawe dla
    docelowych odbiorców i przynoszą ruch witrynie.

Standardowa optymalizacja pod pozycjonowanie.

Na początku wypadałoby wspomnieć o tak zwanych przyjaznych URL.
Praktycznie chodzi o doprowadzenie do tego, aby adresy URL były
przystępne i łatwe w odbiorze. Funkcja przyjaznych adresów URL powinna
być domyślnie włączona, ale warto to sprawdzić w sekcji
„Konfiguruj>Preferencje>Ruch>SEO & URL”

Przyjazne adresy URL można i warto ustawiać w kontekście każdej z
podstron w obrębie witryny, czyli:

  • Stron produktowych, można to zrobić bezpośrednio w oknie, które
    służy do ich dodawania („Sprzedaż> Katalog> Produkty”)Nazwa produktu
    powinna być zawarta w przyjaznym adresie URL.
  • Stron kategorii w tym samym miejscu.
  • Podstron technicznych w dziale „Ulepszenia> Wygląd> Strony”.

Przyjazne adresy URL to podstawa, którą należy się zainteresować w
pierwszej kolejności.

Pozycjonowanie Sklepu PrestaShop 2

Pozycjonowanie Sklepu PrestaShop 3

Następnie warto wspomnieć o znacznikach meta title i meta description,
które przez wiele osób są uważane za najważniejsze parametry w
wyszukiwarce Google. To one reprezentują sklep w wynikach
wyszukiwania. Należy zwrócić uwagę, aby były wykonane zgodnie z
aktualną podstroną i zawierały odpowiednio dobrane słowa kluczowe.

Domyślnie PrestaShop pobiera tytuły z nazw produktów i kategorii,
jednak platforma pozwala użytkownikowi na samodzielne modyfikacje w
wymienionych niżej sekcjach:

  • Strona główna – modyfikacje meta title wprowadza
    się w zakładce „Konfiguruj > Preferencje > Ruch > SEO & URL >
    Index”.
  • Produkt – zmiany trzeba wprowadzić z poziomu edycji
    produktu i sekcji SEO (Sprzedaż > Katalog > Produkty > Edycja
    Produktu > SEO).
  • Kategoria – zmiany wprowadzamy w sekcji edycji
    kategorii, z pola Meta-tytuł (Sprzedaż > Katalog > Kategorie >
    Edycja kategorii).
  • Strona – modyfikacja znajduje się w dziale
    Ulepszenia > Wygląd > Edycja strony, w odpowiednim polu formularza.

Znacznik meta description, czyli parametr mający największe znaczenie
w przypadku współczynnika CTR (klikalność w wynik wyszukiwania
pozycjonującego się sklepu). Modyfikuje się go z tych samych sekcji,
natomiast zawsze powinno się ustawić swój własny i unikalny opis,
który zachęci potencjalnego klienta do wejścia na witrynę. Nie zaleca
się pozostawiać tego miejsca pustego ani uzupełniać automatycznie.

Kolejnym punktem jest ustalenie struktury nagłówków. Google zwraca na
nie szczególną uwagę, więc nie należy jej w żadnym stopniu ignorować.
Zawsze warto mieć w pamięci, iż znacznik H1 jest przeznaczony do
tytułu produktu i powinien występować wyłącznie w jednym miejscu.
Wszystkie inne nagłówki powinny być względem niego podrzędne.
Błyskotliwe umieszczenia słów kluczowych w nagłówkach to też sztuka,
którą warto poznać.

Kończąc, wypadałoby wspomnieć o dwóch bardzo ważnych elementach, czyli
certyfikacie SSL i treściach zawartych na stronie sklepu. Każdy sklep,
który chce sprzedawać, musi być wiarygodny, inwestować w unikalne
treści i dbać o bezpieczeństwo użytkowników.

Certyfikat SSL najpierw trzeba wykupić osobno i zwykle kupuje się go
od firmy u której mamy hosting. Po zakupie i aktywacji SSL można
posłużyć się opcjami PrestaShop do wdrożenia certyfikatu. Wystarczy
wejść w sekcję „Konfiguracja > Preferencje > Ogólny”, a w niej znaleźć
opcję włącz SSL i poprzez zaznaczenie dwóch pierwszych dostępnych
opcji aktywować certyfikat. Dzięki wykonaniu tego działania Twój sklep
będzie lepiej odbierany przez algorytm Google.

Pozycjonowanie Sklepu PrestaShop 4

Pozycjonowanie Sklepu PrestaShop 5

Podsumowanie.

W powyższym artykule zostało przedstawionych tylko kilka podstawowych
komponentów optymalizacji i bez żadnych wątpliwości ich
przeprowadzenie doprowadzido osiągnięcia lepszych pozycji, ale trzeba
zawsze mieć na uwadzę, iż powyżej zostały przedstawione podstawowe
działania i tylko pełen audyt SEO przeprowadzony z uwzględnieniem
branży klienta oraz odpowiednie przygotowanie sklepu internetowego
przez specjalistów daje dobre fundamenty pod skuteczną kampanię
pozycjonowania sklepu na PrestaShop, więc jeśli potrzebujesz pomocy na
jakimkolwiek etapie tworzenia bądź prowadzenia sklepu, skontaktuj się
z naszym Doradcą Klienta, który po przeprowadzeniu z Tobą rozmowy na
temat Twojego serwisu i branży, zaproponuje adekwatne rozwiązanie.

Zwiększyłem rentowność biznesu średnio o 24%

Skontaktuj się ze mną, a opowiem Ci jak to zrobiłem.

+48 790 558 138 sprzedaz@ministerstworeklamy.pl
Łukasz MinisterstwoReklamy.pl

Zaufało nam już ponad 1999 klientów!

Zapewniamy skuteczność, której możesz zaufać – maksymalne wyniki osiągane dzięki naszym metodom!