SEO / Pozycjonowanie Sklepu WooCommerce – Optymalizacja Techniczna E-commerce

Czym jest WooCommerce?

Jeśli zadajesz sobie takie pytanie, zapewne potrzebujesz więcej
odpowiedzi, nie tylko czym jest ten popularny element sklepowy
stosowany w WordPressie. Z pewnością zastanawiasz się też nad
założeniem własnego sklepu internetowego i jego dalszą ekspansją.
Jeśli znajdujesz się w takiej sytuacji, wtyczka WooCommerce może być
rozwiązaniem dostosowanym do Ciebie. WooCommerce to po prostu
rozwinięta wtyczka do WordPressa. W oprogramowaniu WooCommerce można
zastosować zarówno darmowe, jak i płatne szablony. Sklep jest
dedykowany dla małych sklepów internetowych z niskim budżetem.
Platforma oparta jest o silnik open-source, dzięki czemu
administratorzy mają możliwość prostego dostępu do kodu strony.

WooCommerce

Na początku należałoby wyjaśnić, czym jest WordPress. WordPress to
system do zarządzania treścią (CMS), który pozwala na edycję warstwy
tekstowej i graficznej na Twoim sklepie internetowym. System WordPress
jest całkowicie bezpłatny i jeśli chcesz, możesz nieodpłatnie pobrać
go z oficjalnej strony WordPressa. Jest to jedyne miejsce, z którego
rekomenduje się ściąganie tego silniku CMS

Aktualnie jest to najbardziej popularny CMS, na którym znajduje się aż
42% stron internetowych i utożsamiany jest z w pełni profesjonalnym
oprogramowaniem umożliwiającym sprzedaż artykułów online.

Potwierdza to jego systematycznie wzrastający udział, nie tylko w
rynku stron internetowych, ale również w branży e- commerce. To
wszystko, dzięki posiadającej renomę wtyczce WooCommerce.

WooCommerce to po prostu wtyczka pozwalająca na uruchomienie sklepu
internetowego na oprogramowaniu WordPress.

Pozycjonowanie Sklepu WooCommerce 1

Funkcje wtyczki WooCommerce.

Bezpłatnie wbudowane funkcje pozwolą Ci uruchomić sklep w podstawowej
wersji, ale musisz także mieć odpowiednie umiejętności
specjalistyczne, aby odpowiednio wdrożyć wszystkie modyfikacje
pozwalające na skuteczną reklamę w internecie.

Wtyczka pozwala między innymi na dodawanie produktów do sklepu,
parametrów technicznych do produktów, opisów oraz zdjęć. Nawet w
najprostszej wersji istnieje możliwość dodawania kuponów rabatowych,
ustawienia cen dla różnych form wysyłki oraz usług dodatkowych.
Ponadto łatwo określić podstawowe metody płatności takie jak przelew
bankowy, za pobraniem bądź PayPal.

Dzięki licznym bezpłatnym i płatnym rozszerzeniom WooCommerce pozwala
na rozbudowanie małego sklepu online, do dużej platformy sprzedającej
wiele produktów dziennie.

Na WooCommerce istnieje wiele rozszerzeń funkcjonalnych, integracji i
dodatków. Przykładowo z łatwością znajdziesz wtyczki do konfiguracji
produktów czy automatyzacji marketingu, ale tak samo łatwo dodać
integrację z Allegro, InPost, Ceneo, systemami księgowymi i systemami
do wysyłki. W przypadku dużej liczby klientów obcojęzycznych i chęci
sprzedaży produktów poza granicami naszego kraju, bez problemu
dopasujesz swój sklep internetowy poprzez dodanie licznych wersji
językowych i walut. Jeśli potrzebujesz pomocy przy wdrożeniu
wymienionych wyżej rozszerzeń lub audytu SEO, skontaktuj się z naszym
Doradcą Klienta.

Pozycjonowanie Sklepu WooCommerce 2

Pozycjonowanie Sklepu WooCommerce 3

WooCommerce, a pozycjonowanie.

Dla każdego sklepu internetowego pozycjonowanie to rzecz kluczowa,
jeśli chcemy rozwoju serwisu i zwiększenia ruchu na stronie, więc
należy wspomnieć o możliwościach pozycjonowania sklepu internetowego
WooCommerce
.

Instalacja wtyczki wspomagającej SEO.

Optymalizację należy rozpocząć od instalacji wtyczki pozwalającej na
rozbudowanie domyślnej konfiguracji SEO w systemie WordPress.
Instalacja takiej wtyczki jest absolutną podstawą, dzięki której można
zdefiniować strukturę tytułów i meta tagów dla poszczególnych rodzajów
podstron, jak i zmieniać te elementy dla pojedynczych przypadków co
zdecydowanie upraszcza proces pozycjonowania sklepu WooCommerce.

Pozyskiwanie przyjaznych adresów URL w sklepie internetowym na wtyczce
WooCommerce.


Konfigurację struktury adresów URL w sklepie WooCommerce zmienić
możemy na witrynie panelu WordPress:

“Ustawienia>Bezpośrednie odnośniki”. Na tej stronie możemy
znaleźć ustawienie zarówno podstawowych typów podstron, jak i typów
utworzonych przez wtyczkę WooCommerce.

Podstawowa wersja WooCommerce nie oferuje możliwości wygenerowania
adresów bez „katalogów” dla stron sklepowych, ale wtyczka wymusza
dodanie w adresach URL komponentów odpowiadających za typ podstrony.

Pamiętaj o nagłówkach.

Większość szablonów dostosowanych do WooCommerce ma domyślnie
ustawione nagłówki H1, czyli na stronie kategorii produktowej w treści
nagłówka H1 znajduje się nazwa kategorii, a na stronie produktowej
treścią H1 jest nazwa produktu, lecz nie jest to regułą, więc w
przypadku chęci posiadania prężnie działającego sklepu internetowego,
który jest skutecznie pozycjonowany, należy rozpocząć te działania od
audytu SEO lub konsultacji ze specjalistami na wczesnym etapie
tworzenia sklepu internetowego.

Pozycjonowanie Sklepu WooCommerce 4

Pozycjonowanie Sklepu WooCommerce 5

Podsumowanie.

W powyższym artykule zostało przedstawionych tylko kilka podstawowych
komponentów optymalizacji i bez żadnych wątpliwości ich
przeprowadzenie doprowadzi do osiągnięcia lepszych pozycji, ale trzeba
zawsze pamiętać, iż to tylko podstawowe działania i tylko pełen audyt
SEO przeprowadzony z uwzględnieniem branży klienta oraz odpowiednie
przygotowanie sklepu internetowego przez specjalistów daje dobre
fundamenty pod skuteczną kampanię pozycjonowania sklepu na
WooCommerce, jeśli potrzebujesz pomocy na jakimkolwiek etapie
tworzenia bądź prowadzenia sklepu, skontaktuj się z naszym Doradcą
Klienta.

Zwiększyłem rentowność biznesu średnio o 24%

Skontaktuj się ze mną, a opowiem Ci jak to zrobiłem.

+48 790 558 138 sprzedaz@ministerstworeklamy.pl
Łukasz MinisterstwoReklamy.pl

Zaufało nam już ponad 1999 klientów!

Zapewniamy skuteczność, której możesz zaufać – maksymalne wyniki osiągane dzięki naszym metodom!