Audyt SEO: 5 powodów, dlaczego Twoja strona wymaga analizy

Adriana Wrochna

| |

Przeczytasz w 6 minut

dlaczego warto zlecić audyt seo

Audyt SEO stanowi element, bez którego nie można mówić o profesjonalnym, a przede wszystkim skutecznym pozycjonowaniu. Szczegółowa analiza strony czy sklepu internetowego, zbadanie branży, panującej w niej konkurencji, a także samych odbiorców. To dzięki przeprowadzeniu tych wszystkich czynności można opracować dokładny plan działania – uwzględniający strategię i czas pozycjonowania, kroki niezbędne do wykonania, jak również potrzebny do tego budżet.

W dalszej części tego artykułu dowiesz się, czym jest audyt SEO i co powinno się w nim znajdować. Jednak, przede wszystkim – poznasz 5 konkretnych obszarów informacyjnych, które wpływają na widoczność i kondycję Twojej strony www.

Czym jest audyt SEO?

Najprościej ujmując – audytem SEO nazywamy szereg działań zmierzających do dokładnego zbadania mocnych i słabych stron badanego serwisu internetowego, jego bezpośrednich konkurentów oraz samych odbiorców. Wynikiem jego przeprowadzenia jest z kolei kompleksowy dokument. Nazywany często raportem z audytu SEO i zawierającym listę rekomendacji mających na celu poprawienie oraz wsparcie pozycjonowania wybranej strony internetowej.

Co powinien zawierać audyt SEO?

Dokument będący wynikiem przeprowadzonego audytu powinien być podzielony na 2 kluczowe obszary: analizę wewnętrzną oraz analizę zewnętrzną. Jak pewnie się domyślasz, wewnętrzna dotyczy wszystkich czynników związanych bezpośrednio z tym, co dzieje się na stronie internetowej. Zewnętrzna z kolei – tego, co dzieje się w otoczeniu serwisu www.

Audyt wewnętrzny powinien zawierać:

  • Bazę słów kluczowych, które jasno odpowiadają danej branży i mogą mieć istotny wpływ na generowanie ruchu organicznego.
  • Listę błędów i niedociągnięć, które mają negatywny wpływ na pozycjonowanie, i które trzeba szybko wyeliminować.
  • Listę rekomendacji technicznych, czyli elementów, których wdrożenie poprawi funkcjonowanie serwisu i istotnie przyczyni się do poprawy jego widoczności.
  • Listę rekomendacji contentowych, czyli działań związanych z rozbudową i optymalizacją treści znajdujących się na stronie internetowej.

Audyt zewnętrzny powinien prezentować:

  • Dane na temat konkurencji, czyli kompleksowy raport dotyczący jej widoczności, potencjalnego ruchu, a przede wszystkim działań, które podejmuje Twoja konkurencja w celu osiągania konkretnych wyników.
  • Rekomendacje z zakresu linkbuildingu, czyli sugestie i wskazówki związane z pozyskiwaniem odnośników prowadzących do Twojej strony www.

 

Audyt stron i sklepów internetowych

Po co Ci audyt SEO?

Zadania realizowane przez profesjonalny audyt SEO można podzielić na 5 głównych obszarów odpowiedzialnych za dostarczanie Ci konkretnych informacji.
Dzięki dobrze przeprowadzonemu audytowi SEO (strony www, jak i sklepu internetowego):

1. Dowiesz się, w którym miejscu znajduje się Twoja strona

W całym procesie pozycjonowania kluczowym aspektem jest umiejętność jasnego określenia, z której pozycji rozpoczyna się rywalizację. W wyniku przeprowadzenia audytu SEO poznasz aktualną kondycję Twojej strony internetowej.

Dowiesz się m.in.:

  • Na jakie słowa kluczowe Twoja strona wyświetla się w wyszukiwarce?
  • Jak Twój serwis jest postrzegany przez algorytmy?
  • Czy i jaki trend widoczności jest zauważalny (spadkowy / wzrostowy)?

Te informacje pozwolą określić potencjał danej strony, a także zdać sobie sprawę, jak dużo pracy trzeba włożyć, aby pozycjonowanie przyniosło zakładane rezultaty.

2. Zdobędziesz informacje o błędach na Twojej stronie + zobaczysz, jak je wyeliminować

Błędy są czynnikami, które najczęściej wpływają na spadek widoczności. W wielu przypadkach wystarczy jedynie je naprawić, aby szybko zaobserwować wzrost zainteresowania daną witryną (zarówno przez wyszukiwarki, jak i samych użytkowników).

Dzięki dokładnej analizie dowiesz się, co hamuje rozwój Twojego pozycjonowania, a dodatkowo poznasz skuteczne metody eliminacji większości błędów. Tak, aby nie powtarzać ich w przyszłości.

Ta część raportu będzie dotyczyła błędów związanych m.in. z: samą treścią strony (tekstami, grafikami, nagłówkami itp.), jak i aspektami technicznymi (prędkością ładowania, strukturą adresów URL, meta danymi, czystością kodu strony itp.).

3. Poznasz swoich konkurentów oraz to, jak radzą sobie na rynku

Przepis na sukces w SEO jest bardzo prosty. Wystarczy być “trochę” lepszym od konkurencji ?. Aby było to jednak możliwe, najpierw trzeba wiedzieć “z kim” i “o co” się rywalizuje.

Kompleksowo przeprowadzony audyt dostarczy Ci wiedzy na temat całego otoczenia konkurencyjnego. Przy jego pomocy dowiesz się: kto jest Twoim bezpośrednim rywalem, jakie strategie pozycjonowania stosuje, a przede wszystkim pozyskasz informacje, w jaki sposób możesz go pokonać.

4. Otrzymasz kompleksowy plan działania – opisany “krok po kroku”

Nie ma co ukrywać – rolą audytu SEO jest wnikliwa analiza kondycji i obecnego stanu Twojej strony www. Dzięki niej możesz dowiedzieć się, co jest zrobione dobrze, a co wymaga szybkiej i sprawnej naprawy.

Aczkolwiek, kluczowym celem tego rodzaju dokumentu jest wskazanie jasnego kierunku na przyszłość. W związku z tym, wynikiem takiej analizy będzie kompleksowa strategia – uwzględniająca obszary związane zarówno z rozwojem samej strony internetowej, jak i działaniami dotyczącymi jej otoczenia. W tym:

  • Rozbudowa serwisu o nowe treści: dodatkowe teksty w ramach istniejących podstron, tworzenie nowych zakładek, a nawet prowadzenie firmowego bloga.
  • Pozyskiwanie wartościowych odnośników: linkbuilding oparty na artykułach, forach, katalogach, blogach i wielu innych.

5. Zobaczysz, ile musisz na to wszystko wydać, aby Twoje pozycjonowanie miało sens

Nie ma co ukrywać. Pomimo, że ruch organiczny jest darmowy, samych działań z zakresu pozycjonowania z pewnością nie można zaliczyć do bezpłatnych. Marketing w tej formie kosztuje, a dokładny cennik pozycjonowania, zależy od branży, konkurencji, wielkości serwisu i wielu innych aspektów.

Poza listą rekomendacji, analizą konkurencji oraz szczegółowym planem działania, w ramach przeprowadzonego audytu SEO poznasz również szacunkowe koszty związane z jego wdrożeniem i egzekucją.
To z kolei pozwoli Ci przygotować się zarówno “finansowo”, jak i “psychicznie” – na poniesienie wydatków, które w przyszłości przyniosą Ci konkretny zwrot ?.

Potrzebujesz audytu SEO, który wskaże Ci właściwą drogę?

Postaw na współpracę z agencją mającą za sobą setki wykonanych i wdrożonych audytów SEO. Sprawdzimy Twoją stronę pod każdym kluczowym kątem, a wynikiem naszej pracy będzie profesjonalny, kompleksowy i intuicyjny raport. Dokument, dzięki któremu dowiesz się jak poprawić widoczność Twojego serwisu www. Tak, aby wreszcie zaczął przynosić Ci realne dochody!

Umów się na niezobowiązującą rozmowę, w wyniku której otrzymasz całkowicie bezpłatną wycenę. Wystarczy, że skontaktujesz się z nami za pomocą tej strony.

Udostępnij wpis w mediach społecznościowych

Ikona Ikona

Tagi

Adriana Wrochna

Adriana Wrochna

Zajmuje się planowaniem, realizacją i optymalizacją kampanii reklamowych Facebook Ads, e-mail marketingiem oraz content marketingiem. Z uwagą śledzi najnowsze branżowe trendy, dzięki czemu posiada niezliczoną ilość kreatywnych pomysłów gotowych do wdrożenia. Media społecznościowe stały się jej największą pasją, którą rozwija od przeszło trzech lat.

Zwiększyłem rentowność biznesu średnio o 24%

Skontaktuj się ze mną, a opowiem Ci jak to zrobiłem.

+48 790 558 138 sprzedaz@ministerstworeklamy.pl
Łukasz MinisterstwoReklamy.pl

Najczęściej czytane

Jak zrobić reklamę na Facebooku? Krok po kroku.

|

Przeczytasz w 22 minuty

Kalendarz Marketingowy 2024 dla Firm – Pl…

|

Przeczytasz w 10 minut

Polecane artykuły

Czym jest katalog NAP i jak działa?

|

Przeczytasz w 6 minut

Najnowsze Case Study

Zaufało nam już ponad 1999 klientów!

Zapewniamy skuteczność, której możesz zaufać – maksymalne wyniki osiągane dzięki naszym metodom!