Jeśli korzystają Państwo z naszej infrastruktury hostingowej, program Mozilla Thunderbird jest rekomendowaną przez nas aplikacją do odbierania i wysyłania poczty. W poniższej, krótkiej instrukcji przeprowadzimy Państwa przez proces dodawnia konta pocztowego do aplikacji.

Pobranie i instalacja

Zacząć musimy od pobrania programu, najlepiej zrobić to na stronie producenta (https://www.thunderbird.net/pl/). Gdy już go pobierzemy, instalujemy na naszym komputerze i uruchamiamy.

Krok 1

Przy pierwszym uruchomieniu aplikacji program zapyta o dane konfiguracyjne do skrzynki e-mail. Jeśli masz już jakieś skrzynki w tym programie, przejdź do punktu 3.

Jeśli w programie były już dodawane jaieś konta pocztowe, kolejne można dodać klikając Narzędzia > Konfiguracja kont

1

Krok 2

Następnie, po pojawieniu się okna „Konfiguracja kont”, w lewym dolnym rogu klikamy button Czynności a z rozwiniętego menu wybieramy opcje Dodaj konfiguracje konta pocztowego

2

Krok 3

W kolejnym kroku, zostanie uruchomiony kreator konfiguracji skrzynki pocztowej. Pojawi się okno, gdzie w pierwszym etapie należy wprowadzić imię i nazwisko, adres e-mail oraz hasło do tego adresu. Po wpisaniu danych, klikamy button Kontynuuj.

3

Krok 4

Jeżeli programowi uda się pobrać dane dostępowe i połączyć ze skrzynką, wystarczy zatwierdzić dodawanie nowego konta.

Po pewnym czasie (ok. 10-15 sekund), Thunderbird może jednak wyświetlić informację o braku możliwości odnalezienia konfiguracji programu pocztowego. W takiej sytuacji wyświetlone zostaną dodatkowe pola dające możliwość wprowadzenia ręcznie konfiguracji programu pocztowego. Należy zmienić w szczególności adresy serwerów IMAP/SMTP na poczta.ministerstworeklamy.pl, a także zmodyfikować nazwy użytkowników do usług na takie które stanowią pełen adres mailowy.

Przykład przedstawiamy na poniższym zrzucie ekranu:

4

Po uzupełnieniu pól w sposób analogiczny jak powyżej, należy wcisnąć button Wykryj ponownie. Po kilku sekundach pozostałe pola zostaną uzupełnione, po czym będzie można wcisnąć button Gotowe.

Podsumowanie

Po wykonaniu wszystkich powyższych czynności, skrzynka pocztowa zostanie skonfigurowana i będzie można z niej korzystać odbierając i wysyłając wiadomości email 🙂

Pragniemy także dodać, że gdy masz u nas wykupione takie usługi jak Hosting czy Domeny, otrzymujesz stałe i bezpośrednie wsparcie techniczne naszych specjalistów, którzy pomogą Ci na każdym etapie współpracy, dzięki czemu nie musisz się już martwić aspektami technicznymi 🙂

Wróć do bazy wiedzy

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Łukasz Nowak