Prowadzisz własna firmę i zależy Ci, aby przeprowadzić działania związane z marketingiem najlepiej jak tylko można? Google Trends jest doskonałym narzędziem, które ułatwi Twoją pracę, dzięki niemu poznasz frazy i słowa, które są najchętniej wyszukiwane przez użytkowników oraz zobaczysz, jak z biegiem czasu zmieniają się trendy.

Google Trends – co to?

Google Trends to darmowe narzędzie udostępnione przez firmę Google, które pozwala sprawdzać i śledzić, jakie słowa czy frazy są obecnie popularne oraz jakie były w przeszłości.
Google Trends pomaga wyszukiwać słowa kluczowe, które następnie powinieneś umieścić na swojej stronie, aby wykonać jej pozycjonowanie. Narzędzie to wykorzystywane jest przez wiele agencji marketingowych do tworzenia planu działań marketingowych.

Używając Google Trends możesz zyskać wiele cennych informacji, które pomogą ułożyć odpowiednią strategię promocji Twojej firmy w Internecie. Zastanawiasz się pewnie co możesz sprawdzić za pomocą Google Trends? Poniżej przedstawiam zestawienie najważniejszych informacji, które możesz uzyskać przy pomocy tego narzędzia:

  • jakie słowa wpisują użytkownicy w wyszukiwarkę Google;
  • jak popularność danej frazy zmienia się na przestrzeni czasu;
  • jakie tematy obecnie najbardziej interesują użytkowników;
  • jak popularne są dane słowa w różnych regionach;
  • czy popularność danego słowa maleje czy się zwiększa;
  • co obecnie jest popularne w Social Mediach.

Umiejętne korzystanie z Google Trends może przynieś Twojej firmie same korzyści. Możesz sprawdzić, czy słowa kluczowe, na które pozycjonowała się obecnie Twoja strona internetowa, są dalej tak popularne czy może jednak warto byłoby zastanowić się nad ich zmienieniem.

Podpowiedzi w Google Trends

Google Trends nie tylko pokaże Ci, jak często było wyszukiwane dane słowo czy fraza, ale także przedstawi Ci podpowiedzi fraz pokrewnych. Narzędzie to posiada dwie sekcje:

  • podobne zapytania;
  • podobne tematy.

W sekcji „podobne tematy” możesz znaleźć frazy, które bezpośrednio powiązane są z wyszukiwaną przez Ciebie frazą. Słowa te pomogą Ci przy okazji uzupełniania contentu na stronie internetowej.

W drugiej sekcji – „podobne zapytania” możesz znaleźć konkretne frazy kluczowe. Jeśli szukasz nowego tematu na bloga, który wspiera pozycjonowanie Twojej strony internetowej, to skorzystanie z tych sekcji jest świetnym rozwiązaniem.

Podpowiedzi

Jak działa Google Trends?

Korzystanie z Google Trends jest bardzo łatwe i intuicyjne. Wystarczy, że wpiszesz interesującą Cię frazę, aby sprawdzić jej wyniki.

Wyszukiwanie

Możesz wybrać interesujący Cię kraj, okres, kategorię oraz wybrać, gdzie chcesz sprawdzić popularność danego słowa.

Wyniki

Możesz także skorzystać z porównywarki słów, dzięki której będziesz wiedział, które słowo mimo tego, że oznacza to samo, znajduje się na wyższej pozycji i było częściej wyszukiwane. Ważne, aby rozumieć i umieć analizować dane, które Google Trends prezentuje.

Skuteczna reklama przy pomocy Google Trends

Korzystając z Google Trends możesz zyskać informacje na temat tego, jakie słowa kluczowe były wyszukiwane najczęściej w danym regionie. Te dane pozwolą Ci przygotować odpowiednią kampanie reklamową w Google lub na Facebooku, która trafi do odpowiednich odbiorców.

Jak widać Google Trends to potężne narzędzie, które może ułatwić rozwój Twojej firmy. Jeśli jednak nie masz czasu na analizy i odpowiedni dobór słów kluczowych to skontaktuj się z naszymi specjalistami, którzy po wnikliwej analizie oraz audycie Twojej strony internetowej przygotują dla Ciebie najlepszą strategię marketingową. Nie czekaj i napisz do nas już dziś!

Wróć do bazy wiedzy

PODZIEL SIĘ WPISEM:
Szukasz sprawdzonej agencji?
Zadzwoń:
Możesz też zostawić numer, oddzwonimy do Ciebie!
Robert Sznapka