Landing page – jakie treści musi zawierać, aby spełniał swoją najważniejszą rolę, czyli KONWERTOWAŁ?

Mateusz Winkler

| |

Przeczytasz w 4 minuty

Landing page, LP lub po polsku, po prostu strona lądowania (wersja angielska jednak brzmi trochę lepiej, co nie ??). Jest to bardzo charakterystyczny rodzaj stron internetowych, tworzonych po to, aby konwertować. Oczywiście, w zależności od specyfiki samej firmy, jak i celu, jaki chce osiągnąć – konwersja ta może przyjmować inną postać. Można ją określać w liczbie pobranych e-booków, pozostawionych danych kontaktowych (tzw. leadów) lub najbardziej klasycznie, czyli w liczbie sprzedanych usług bądź produktów.

Z której strony by nie patrzeć – landing page służy do tego, by konwertował, a w tym artykule podpowiem Ci, o jakie elementy dotyczące jego treści musisz zadbać, aby ta konwersja była naprawdę imponująca ?. No to zapraszam do lektury!

Struktura, czyli ułóż tekst tak, aby chciało się go czytać

Najczęściej powtarzanym mitem jest to, że tekst na LP powinien być krótki “bo nikt go nie przeczyta”. Pamiętaj, że nawet najobszerniejszy tekst nie przestraszy Twojego odbiorcy, jeśli zostanie ułożony w czytelny i atrakcyjny sposób.

Stosuj nagłówki, akapity, pogrubienia i wypunktowania. Dodatkowo, “przecinaj” treść za pomocą grafik, ikonek i innych elementów.

Landing page stanie się przez to nieco dłuższy, jednak odbiorca odniesie wrażenie, że tekstu jest po prostu mniej ?.
Przykład?

Grafika pokazująca jak wygląda ściana tekstu na stronie www a jak wygląda odpowiednio ułożony tekst

Język korzyści, czyli przekaż odbiorcy, co zyska dzięki skorzystaniu z Twojej oferty

Jedyną drogą na skuteczne promowanie LP i przyciąganie nowych odbiorców jest płatna reklama za pomocą różnych kanałów dotarcia (Google, YouTube, Facebook, Instagram itp.). Każde wejście na www jest dla Ciebie również realnym kosztem. Dlatego nie pozwól sobie na marnowanie pieniędzy, zapychając stronę treściami, które nie przekażą informacji o zaletach Twojego rozwiązania, i które nie ukażą najważniejszych korzyści płynących z wyboru właśnie Twojej oferty.

Dokładnie opisz swoją ofertę, nie tylko wskazując jej zalety, ale przede wszystkim skupiając się na tym, w jaki sposób Twój odbiorca na niej skorzysta.

Przykład? Załóżmy, że chcesz przekazać wartość polegającą na oszczędności czasu.

Zamiast pisać:

“Nasz produkt / usługa zapewni Ci oszczędność czasu” albo jeszcze gorzej “Nasz produkt to oszczędność czasu”,

możesz skonstruować opis w ten sposób:

“Dzięki nam oszczędzisz czas – i zyskasz nawet 15 minut każdego dnia!

Wartościowa treść, czyli zadbaj o to, aby tekst przekazywał konkretne informacje

Poza mówieniem o wartościach Twojego rozwiązania, pamiętaj także o tym, aby w maksymalny sposób przekazać wszystkie cenne informacje.

• Proces zakupowy składa się z kilku etapów? – opisz je na swoim LP, aby każdy odbiorca wiedział, co go czeka.
• Twój produkt lub usługa są trudne w obsłudze? – pokaż krótką instrukcję, dzięki której staną się bardziej zrozumiałe.
• Istnieje kilka wariantów cenowych? – zaprezentuj je na stronie wraz z informacją, co zawiera się w każdym z poszczególnych pakietów.
I tak dalej ?!

Prostota i intuicyjność, czyli napisz tekst w taki sposób, aby nikt nie miał żadnych problemów z jego zrozumieniem

Nie zapominaj także o zasadach UX writingu mówiących o tym, aby treść była maksymalnie prosta. Jeżeli nie jest to konieczne – nie stosuj skomplikowanego branżowego sloganu. Unikaj “zbyt elokwentnego” języka oraz długich, wielokrotnie złożonych zdań, właśnie takich jak to, w których pogubiłby się nawet najznamienitszy, doświadczony wieloletnią praktyką polonista ?.

Pisz krótko i na temat, nie gubiąc przy tym faktycznej wartości i wszystkich wiadomości, które powinny dotrzeć do Twojego odbiorcy.

Treści na landing page – podsumowanie

Optymalna struktura, język korzyści, a do tego wartościowa treść stworzona w oparciu o zasady UX writingu. Podążaj za tymi wskazówkami, a daję Ci gwarancję, że teksty na Twojej stronie lądowania będą naprawdę skuteczne i istotnie wpłyną na podniesienie poziomu konwersji ?!

Jeżeli potrzebujesz więcej porad na temat copywritingu – kliknij.  Znajdziesz tam blog, a na nim wiele ciekawych wskazówek, które ułatwią Ci przygotowywanie treści na potrzeby stron typu landing page, sklepów internetowych, jak i innych serwisów www.

 

 

Udostępnij wpis w mediach społecznościowych

Ikona Ikona

Tagi

Mateusz Winkler

Mateusz Winkler

Zwiększam sprzedaż tekstem. Jestem profesjonalnym copywriterem i marketingowcem “z krwi i kości”. Tworzę teksty, które na co dzień pomagają moim klientom w komunikacji, budowaniu marek, pozycjonowaniu stron, a przede wszystkim zwiększaniu sprzedaży. Więcej o mnie: mateuszwinkler.pl

Zwiększyłem rentowność biznesu średnio o 24%

Skontaktuj się ze mną, a opowiem Ci jak to zrobiłem.

+48 790 558 138 sprzedaz@ministerstworeklamy.pl
Łukasz MinisterstwoReklamy.pl

Najczęściej czytane

Jak zrobić reklamę na Facebooku? Krok po kroku.

|

Przeczytasz w 22 minuty

Kalendarz Marketingowy 2024 dla Firm – Pl…

|

Przeczytasz w 10 minut

Polecane artykuły

Czym jest katalog NAP i jak działa?

|

Przeczytasz w 6 minut

Najnowsze Case Study

Zaufało nam już ponad 1999 klientów!

Zapewniamy skuteczność, której możesz zaufać – maksymalne wyniki osiągane dzięki naszym metodom!